scheppen scheppen

Welkom bij de MR!

Graag stellen we je voor aan de Medezeggenschapsraad (MR) van de Stapsteen.  In de MR zitten ouders en leerkrachten. Samen denken en beslissen ze mee over belangrijke zaken op school en het schoolbeleid. Om onze school nog mooier te maken!

Hieronder leggen ze uit wat ze doen.

Wat doet de MR?

De MR is het (wettelijke) inspraakorgaan voor ouders en personeel om de directie van de school te adviseren en controleren. Het doel van de MR is zorg te dragen voor kwalitatief goed onderwijs op de Stapsteen. Vanuit de MR denken we mee met onze directeur, stellen we (kritische) vragen of dragen zelf punten aan.

We houden ons onder andere bezig met onderwerpen als: passend onderwijs, de begroting, het schoolontwikkelingsplan, veiligheid, rapportage, ouderbetrokkenheid en de schoolgids. De oudergeleding vertegenwoordigt hierbij zo goed mogelijk de mening van ouders en leerlingen.

We overleggen 6 á 7 keer per schooljaar.

Missie

De missie van de MR is het bewaken en stimuleren van de onderwijskwaliteit en het veilige (leer)klimaat op school. De hierbij behorende visie is een veilige, uitdagende en prettige leer- en werkomgeving voor kinderen en personeel waarbij sprake is van een open communicatie. De MR is goed geïnformeerd, georganiseerd, proactief, deskundig en levert een bijdrage aan de beleidsontwikkeling.
Onderwerpen die daarbij aan de orde komen zijn onder andere:  Onderwijs; lesmethoden, pedagogisch klimaat, verbeterpunten, jaarkalender, financiën, etc.

Schoolraad (SR)

Basisschool de Stapsteen heeft naast de MR ook een SchoolRaad. De SR bestaat uit alle MR leden aangevuld met een aantal ouders en is er om een grotere betrokkenheid van ouders bij het beleid op school te realiseren. Waar de MR vooral een aantal formele rechten en plichten heeft, vindt alle overleg plaats met de gehele SR. De SR functioneert als klankbord en als adviesorgaan voor directie en team en is nauw betrokken bij het schoolbeleid. De directie heeft binnen de SR een toelichtende en adviserende rol en wil de SR steeds meer zien als een constructieve, strategische gesprekspartner bij zaken die ten grondslag liggen aan het beleid van de school. Bij de openbare MR/SR-vergaderingen is de directie dan ook altijd (gedeeltelijk) aanwezig om de leden zo nodig te informeren en hun meningen te horen.

Als vertegenwoordiging van ouders en leerkrachten horen wij graag wat er speelt in algemene zin. U kunt ons dan ook altijd benaderen over mogelijke gespreksonderwerpen, met vragen of als u meer informatie wenst.

Vergaderdata:

• Woensdag 28 februari 2024

• Woensdag 3 april 2024

• Woensdag 5 juni 2024

• Woensdag 3 juli 2024

Ouders zijn belangrijk

Ouders van kinderen op de Stapsteen kunnen via de MR meedenken over het beleid op de school. Heb je een vraag, idee of standpunt? Of wil je eens een vergadering van de MR bijwonen? Iedereen is van harte welkom tijdens het openbare deel van de MR-vergaderingen. U dient zich hiervoor vooraf aan te melden bij de MR.

Agenda, notulen en jaarverslagen MR E-mail de MR

Wie zitten er in de MR?

De volgende personen hebben zitting in de MR.

Leerkrachten:

• Ingrid Smeets
  • Esther Scholten

Ouders:

• Susanne Beelen - voorzitter
  • Gonny Boskeljon - secretaris

Schoolraad:

• Carolien Peeters

• Kim Nagel

• Claudia van Goch

• Marcel van Aggel

Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR)

Atalenta heeft een Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). Hierin zitten vijf ouders en vijf leerkrachten. Zij zijn de directe gesprekspartners voor het College van Bestuur van Atalenta. Afhankelijk van het onderwerp wordt aan de GMR advies dan wel instemming gevraagd over het (voorgenomen) beleid van Atalenta.

GMR